Sidevisninger i alt

søndag den 23. oktober 2016

Tromme i beton

 Så blev mit forsøg med juletrommer i beton færdig. 
Jeg er alt i alt godt tilfreds med resultatet.
Men næste gang vil jeg havde lavet huller til at spænde snoren på i selve støbeprocesses,
da vi måtte opgive at bore i trommerne.
 Min mand turde ikke bore med slag helt ude i den yderste kant. 
nu mangler jeg bare at finde det helt rigtige sted til trommerne og min mand mangler at dreje nogle trommestikker der kan passe til trommerne.






Trommerne er støbt i gamle hatteæsker
Efter støbningen skulle jeg lige se hvordan det ville se ud



Der tænkes i materialevalg.
Lyse farver og hvid læder.
Centrum findes og der tegnes op 

Så er "lagkagen" delt
Så males der ,jeg har brugt  Anni Sloan Chalck paint i sart blå.

Så er de malet og lakeret.
Lædder klippes til og der klippes huller til snor.
Jeg har penslet læderett med  vandglas så det kan stå ude.

Her er de tænger jeg har brugt til klippe og montere messing ringe.
Jeg ville helst havde sølvfarvet med dem havde jeg ikke nok af. 



8 kommentarer:

  1. De er så fine :-)
    De kunne der meget nemt findes en plads hos mig ! Hint hint

    SvarSlet
    Svar
    1. ja nu får vi ,jeg havde jo mine egne planer med dem,men du kan få lov at komme og selv lave nogen. Hygge herfra

      Slet
  2. Stor begejstring herfra Leila, de er blevet så FLOTTE!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette. Det var sødt af dig. Hygge herfra

      Slet
  3. Du skal altså ikke have meget arbejde med at finde en plads til dem Leila, du sender dem bare til mig, jeg ved lige hvor de skal stå :-)

    Hvor er de blevet super flotte, det er virkelig en genial ide. Jeg må igang med at støbe igen :-)

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette posten ville få hold i ryggen af at levere disse trommer. Trommerne vejer godt til.Mon ikke jeg finder en plads til dem,måske på en af de store haveborde. Eller på trappe sammen med et cedertræ. Vi får se. Hygge herfra.

      Slet
  4. Svar
    1. Tak Gitte det var sødt af dig. Hygge herfra

      Slet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...