Sidevisninger i alt

torsdag den 5. januar 2017

Blæst, sne og julemandens rensdyr.

Jeg kan lige med et længes efter stille vind og behagelig temperatur. Rundt om gården og især i gårdspladsen er det hele mere eller mindre flyttet rundt af blæsten. Så pænt er der ikke, men så kan jeg glæde mig til, at der bliver  ryddet op og foråret lukkes ind.
Helt sikkert skal jeg havde fastgjort alle mine krukker med stedsegrønne planter.

Selv beton kan flyttes, når man bor på en bakke, og blæsten leget tagfat.

Legevognen og mine eventyrlige juletræer fik også en flyvetur.

Mon ikke jeg kan lære at sætte pynteting ind, når de melder blæst.


Mon det er Julemandens rensdyr, der har gået her.



Lidt sne pynter.

Så blev dynen på vores Gunnera pyntet. Sne er noget smukkere end plastik. 

Beton og sne kan også være smuk sammen.

Det ene Esebrædt landede lige så fint ved siden af kornvægten.

Vasketøjs-kurv og vaskebrædt er væk 


Vi havde lige besøg af  nogle agerhøns. Det var nu sjovt at se, hvordan de havde travlt med at finde et godt sted at være.

9 kommentarer:

  1. Ja Urd lavede lidt ravage, men nu dækker sneen fint det hele, så er alle haver pæne.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Lisbeth Urd var slem mange steder.det var ikke Urd der var på besøg her men de sidste dages blæst. Urd mærkede vi ikke så meget til her. Sne i haven er nu noget smukkere end sjap og pløre. Hygge herfra.

      Slet
  2. Det var ærgerligt med alt det rod stormen har lavet hos jer. Heldigvis havde jeg ikke fået stillet alle tingene ud igen, som var sat ind ved første storm. Så det sparede mig for en masse arbejde. Til gengæld ser her lidt bart ud, når vi er vandt til al pynten.
    Det ser ikke ud til at dine ting er gået istykker, så mon ikke oprydning kan gøre det fint igen.
    Jeg er helt sikker på at det er julemandens rensdyr der har gået gennem jeres have, det er tydeligt at se på sporene :-) Hyggeligt med besøg af agerhønsene.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Anette det er bare rod,det eneste der er ødelagt af blæsten er en af lamperne på huset. Nå vejret bliver lidt bedre bliver der nok styr på det hele igen. Hygge herfra

      Slet
  3. Ja vi bor jo også på en bakke top i et meget højt hus.
    Så vi slap desværre ikke så nådigt her.
    Her blev der ødelagt en del. Har lovet Linda at vise hvad Urd gjorde på grunden, så må igang med et indlæg....
    Du har ret sne er smukt og sammen med alle dine skønne beton ting ser det bedårende ud.

    Rigtig smuk lørdag
    Klem
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte. Så fik jeg endelig taget mig sammen til at svare dig. Jeg har set dit indlæg,det er da til at græde over. Det er et stort stykke arbejde for jer, at få det bygget op igen. Tak for din hilsen. Hygge herfra

      Slet
  4. Oh so sad to see the damage the weather has done to your pots I hope they are able to be recovered Love the snowy photos Happy New year love and hugs Carole x

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Carole.
      It was not so bad, just a little cleanup so that it nicely again. Happy New Year to you and your family. I hope you have a great discretion New Year. Hugs from me.

      Slet
  5. uhh ærgeligt med de ødelagte ting. MENN du bor nu skønt og dejlige sager du har omkring dig ;O)) Godt nytår her fra mig.

    SvarSlet

Tak fordi du kigge ind på min blog og brugte din tid på det.
Det betyder meget for mig, at dele min glæde ved kreativ husflid
og lidt fra mit liv.
Leila



Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Udvalgt indlæg

Jul udenfor, med bla.vintage stjerner,beton kugler,lærk og gran.

 Så fik jeg endelig pyntet havebordet på den sydvendte terrasse. Jeg var så heldig at få fat i  to store vintage stjerne-lanterner og havde...